vineri, 11 decembrie 2020

 De -ar fi viața de vânzare,

aș păstra la purtător
trupul meu de lup de mare,
dar aș pune alt motor;;
cu o inimă nebună
să se țină de prostii,
iar atunci când se consumă
să o trec pe baterii.
De-ar fi viața de vânzare
eu mi-aș vinde anii mei
și -aș păstra în buzunare
doar pe primii 23.
Mi-aș lua iar lodenul verde
de-acum 35 de ani,
ani ce nu mi i-aș mai pierde
să-i aștept pe-americani.
De-ar fi viața de vânzare
ce-aș mai bea cu toți ai mei
zeci de lăzi de corăbioare
Murfatlar de 12 lei.
Și pe mama mea săracă
Ce-a crescut un vagabond,
As plăti-o să mă facă
Încă-o data, dar mai blond.
Șase fete, păpușele
tinere aș adopta,
și pe toate în lovele
de-alea verzi le-aș îmbrăca.
Și dacă-ar cădea la pace
cu alți italieni romani,
când o fi sa se dezbrace
să le pară rău de bani.
De-ar fi viața de vânzare
n-aș trăi in viitor
că e plictiseala mare
să rămâi nemuritor.
Dar aș face eu ce-aș face
să rămân întinerit,
doar o zi,
fiindcă mi-ar place
să mor tânăr si iubit.
Hai prieteni, hai in piață,
că azi nu mă uit la bani;
să vă cumpăr câte-o viată,
să fac cinste la golani.
Să încingem cheful mare,
haideți toți la masa mea
dacă viața-i de vânzare,
sa ne batem joc de ea!
Toamna a venit, piesa s-a sfârșit
Ieși din scena acum, paiață,
Teatrul este gol, viața e un rol,
Fir-ar mama ei de viață!
JEAN CONSTANTIN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu